Att skriva en säljande text

Ett nytt inlägg i Loord Designs Storytelling-Blogg! Denna gång om säljande text.

Loopia, det Västeråsbaserade företaget som Loord Design anlitat för införskaffande av domän, har tankar och idéer om hur man skriver säljande text.
Dessutom har de just nu lanserat en tävling om att skriva en säljande text just för dem. Hur skulle en lite ”Old School” reklamtext kunna ta sig ut? Kända reklamslogans från förr hade ofta rim. ”Tag det rätta – tag Cloetta!” är en känd sådan. ”Gula hinnan det är känt borstas bort med Pepsodent” tror jag en annan gick ungefär. Fördelen med rimmet är självklart att man minns texten lättare. I dessa dagar då vi allt mindre läser texter och ännu mindre kan minnas allt i bruset kanske rimmet kan få sin renässans igen? Tror det.

Här kommer mitt förslag på säljande text till Loopia då:

Webbplats och support kan fås
Från Loopia i Västerås!
Av webbplats njut var månad sen
För facila priset 84 spänn!
Vår blogg är också värd en koll
Med tävling, tips som spelar roll!
Klart vi också fixar er domän
Välkomna hit att ge er hän!

Idag är det förstås självklart att våra texter länkar till relevanta platser.
Så är det!

Loopias Logga

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *